Mesures preventives contra el contagi del virus Covid-19 a l’Escola de música

Protocol Covid-19 – Inici de curs

Dilluns vinent, dia 14 de setembre, comencen les classes.
Per tal d’adequar-nos a la normativa del departament d’Educació en quant a les mesures excepcionals derivades de la pandèmia i per tal d’assegurar un servei eficient, rigorós i que permeti un aprenentatge i gaudi musical hem elaborat el següent pla d’obertura. Preguem que us el llegiu atentament i, si cal, ens feu les consultes necessàries per a una correcta implementació.

Aquestes mesures estaran vigents fins que la situació actual canviï. En aquest cas us informarem dels canvis.

MESURES GENERALS

En cap cas es pot venir a l’escola amb símptomes compatibles amb la COVID-19. Haureu de signar una declaració responsable que us adjuntem, i que us preguem ens la lliureu la primera setmana de classes.
Un cop dins de l’escola es mantindrà la distància mínima de seguretat. En aquest sentit, si cal, adequarem les aules al número d’alumnes de cada grup.

Després de cada classe, l’aula es ventilarà durant uns minuts.
El teclat dels pianos es netejarà després de cada classe.
L’alumnat de bateria han de portar les seves baquetes de casa.
No es podrà compartir material entre els alumnes. Els infants hauran de portar el material de casa: estoig amb llapis, goma, bolígraf, partitures…
No es pot menjar dins dels recintes escolars on la Contrapunt fa classes.
Es reforçarà i coordinarà el servei de neteja de tots els edificis.

Es portarà de manera rigorosa un control d’assistència a l’escola de cada grup o alumne.

Si un alumne/a dins de l’escola presentés símptomes es trucarà immediatament a la família i se l’aïllarà del grup fins que la família el reculli. La família l’haurà de dur al CAP i seguir el protocol sanitari. L’alumne/a podrà reincorporar-se a l’escola amb un informe mèdic favorable.

ENTRADES i SORTIDES de l’escola

Les entrades i sortides a cada centre seguiran sent pels mateixos accessos per on s’han fet tots aquests darrers anys, però s’evitarà la confluència de molts familiars a la porta de cada edifici.
Els acompanyants dels alumnes no poden entrar a cap centre educatiu. Cada professor sortirà fins a l’entrada amb els alumnes que marxen i recollirà els que entren. Preguem màxima puntualitat, tant per arribar a l’hora de classe com per recollir-los un cop hagin acabat.

ÚS de la MASCARETA

Serà obligatori l’ús de la mascareta dins les instal·lacions de l’escola de música pels professors i alumnes excepte els infants de 4 a 6 anys.
Només es trauran la mascareta els alumnes i professors de cant o que toquin instruments de vent i durant la sessió de classe. En aquests casos s’augmentarà la distància de seguretat d’1,5m a 2m.
Els alumnes han de portar la mascareta de casa. Si algun infant no la porta l’escola facilitarà una mascareta quirúrgica i es comunicarà a la família. Si això passa en repetides ocasions podrem no admetre l’infant al centre.

GEL HIDROALCOHÒLIC

A l’entrada de les aules hi haurà dispensadors de gel hidroalcohòlic. Per professors i alumnes serà obligatori fregar-se les mans amb el gel abans d’entrar a l’aula i un cop se’n surti.

RENTAT DE MANS

És aconsellable rentar-se les mans amb aigua i sabó freqüentment, sobretot aquelles persones que estan més hores seguides al mateix centre. S’aconsella que cada dues hores els professors i els alumnes es rentin les mans.

TEMPERATURA

No serà necessari el control de temperatura de l’alumnat, ja que es considera que si s’assisteix a classe de música és perquè no es presenten símptomes i és poc probable que es desenvolupin en l’estona que estan a classe.

Us agraïm a totes/ts la vostra col·laboració i comprensió.

Fins dilluns vinent!

Clica l’enllaç per descarregar-te l’autorització de responsabilitat (caldrà portar-la firmada el primer dia de classe)

Autorització de responsabilitat