Contra Orquestra

Una cinquantena de músics formen la Contra Orquestra

La Contra Orquestra és una orquestra simfònica del Baix Penedès, que neix de l’Escola Contrapunt, però que va molt més enllà del seu propi alumnat, incorporant ex-alumnes de la mateixa escola i d’altres procedències amb un bagatge musical extens, per poder aconseguir tota la quantitat i qualitat que necessita una formació d’aquestes característiques.

Els músics

Som un col·lectiu format per estudiants de música de nivell avançat, persones que tenen una altra professió però tenen coneixements musicals, i músics professionals. Qualsevol persona que tingui un nivell suficient d’instrument per poder tocar el repertori té un lloc a la ContraOrquestra, sigui quina sigui la seva edat. El director actual és el Francesc Minguella, que ha estudiat direcció, composició i interpretació a l’Esmuc.

Repertori i muntatges

El nostre repertori varia cada any, i està compost per música moderna, peces de música clàssica, i el que més ens identifica: la música de pel·lícules. Cada any fem una producció de bandes sonores, ja que resulten molt atractives tant pels membres de l’orquestra com pel nostre públic, i ens permeten fer espectacles que combinen la música amb projeccions i interpretacions.

També hem fet projectes amb formacions musicals com el grup La Tresca i la Verdesca, en un espectacle on es combinava el cant, la música instrumental, la dansa contemporània i la interpretació teatral, o una producció de bandes sonores amb diversos cors de la comarca.

Context i valors

La ContraOrquestra té una vocació enfocada clarament a la ciutadania: l’objectiu és que totes les persones de la comarca i del territori tinguin una formació musical on puguin participar o assistir als concerts. L’orquestra és un punt de trobada de persones de diferents edats i perfils, que s’uneixen en un mateix objectiu: gaudir fent música conjuntament i oferint-la al públic.

Amb la col·laboració de: