Sergi Huerta

Violoncel i sensibilització

Sergi Huerta, nascut a Vilanova i la Geltrú, inicia els seus estudis a l’Escola de Música Mestre Montserrat de Vilanova i la Geltrú amb la violoncel·lista Gabrielle Deakin.  Posteriorment continua els seus estudis de grau professional i superiors amb la violoncel·lista Amparo Lacruz al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona.

Durant la seva formació ha participat en diferents festivals nacionals i internacionals i ha rebut classes magistrals de prestigiosos violoncel·listes com Ivan Monighetti, Wolfgang Boettcher, Gustav Rivinius, Tilmann Wick, Peter Bruns,  Michel Strauss, Niklas Schmidt i Maria de Macedo, entre d’altres.

En finalitzar els seus estudis superiors, es trasllada a Londres  per continuar estudiant amb el violoncel·lista Alexander Chaushian, professor del Royal College of Music in London. Durant aquests anys, també rep classes magistrals  de música de cambra al Royal College amb mestres com Avri Levitan, Alasdair Beatson, Gabrielle Lester, Jonathan Barrit, Danny Driver i Simon Lepper.

En l’àmbit de l’experència orquestral, ha sigut membre de la Jove Orquestra Nacional de Catalunya, la Joven Orquesta Nacional de España i membre en borsa de la Gustav Mahler Jugendorchester. Ademés, ha rebut classes magistrals amb membres de la Mahler Chamber Orchestra. També ha col·laborat en diferents formacions professionals com la Camerata Eduard Toldrà o l’Orquestra Unesco Barcelona.

Ha estat premiat en diversos concursos com a solista i música de cambra amb el primer premi en el concurs de l’Academia Internacional de Música Isaac Albèniz, segon premi en el VIII Concurs de Música de Cambra de Barcelona i tercer premi en el Concurs d’interpretació l’Arjau com a solista i música de cambra.

Com a docent, ha col·laborat en diferents projectes pedagògics i ha  impartit classes de cello i música de cambra a Barcelona i Londres.

Correu electrònic: sergihm@escolacontrapunt.cat